Waarom zou ik in aanmerking moeten komen? Ik schrijf zelf mijn eigen lesmethode waar 200 leerlingen in de leeftijd van 12 t/m 15 jaar op niveau basis/kader gebruik van maken. De reden voor het schrijven van een eigen lesmethode is ontstaan omdat ik de huidige lesmethodes van grote uitgevers veel te veel gericht vind op geld, status en economische groei. Voor mijn vak project, waarin de vakken aardrijkskunde, geschiedenis, economie, biologie en natuur- en scheikunde in zitten, is de urgentie om een methode te schrijven waarin duurzaamheid verweven is enorm groot. Doordat ik de methode zelf maak, bevat ieder onderwerp minimaal een subparagraaf met daarin het thema duurzaamheid. Zo maken leerlingen van oude producten nieuwe producten, wordt er ingegaan op volledige vegan eetpatronen en wordt het thema klimaatverandering veelvuldig uitgebreid behandeld in elk thema. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van het onderwerp duurzaamheid in mijn lesmethode en ieder jaar wordt het aandeel duurzaamheid steeds groter. Omdat ik de methode zelf schrijf, wordt elk boekje tot twee weken voor gebruik nog gevuld met de nieuwe actualiteit. Hierdoor komt duurzaamheid nog dichter naar de belevingswereld van onze leerlingen.
Willem Story
- Details
- Voortgezet onderwijs
- Onderwijstype: Voortgezet onderwijs
- School: SG WereDi
- Jaar van aanmelding: 2022
