duurzame docent home

  • Onderwijstype: Basisonderwijs
  • School: St. Augustinus
  • Jaar van aanmelding: 2024

1. Typeer de docent in de duurzame impact die hij/zij/hen maakt.

Iemand die breng in anderen de urgentie om iets te doen voor het milieu nu!

2. Hoe betrekt de docent leerlingen/studenten in het samenstellen van duurzaamonderwijs?

Met moestuinlessen en zorg voor dieren en planten in jou school omgeving...

3. Hoe biedt de docent handelingsperspectief aan leerlingen/studenten?

Door resultaten van hun duyrzame handelingen te laten zien als Oogst iedere seizoen!

4. Hoe krijgt de docent anderen binnen de school mee in duurzame ontwikkeling?

Door iedereen te laten mee doe door koffie prut te composteren of gft brengen uit huis

5. Op welke manier is de docent een inspiratie voor (beginnend) docenten, leerlingen, studenten, collega’s en de omgeving buiten de school?

Ik ben iedere keer aanwezig om duurzame activiteiten met de kinderen doen ook alsandere docenten ziek of afwezig zijn

6. Wat maakt de docent een vernieuwer in denken en doen? Brengt de docent bijvoorbeeld nog niet eerder uitgevoerde ideeën naar voren, zorgt voor vernieuwing van denkpatronen over afval, voeding, schoolgebouw, lesprogramma enz.

Ik wil aan iedereen laten zien dat duurzaamheid mogelik is in eigen leven door gedragsverandering in hun dagelijkse leven

7. Een duurzame docent heeft een brede/integrale opvatting van duurzaamheid. Hoe brengt de docent meerdere facetten van duurzaamheid bij elkaar binnen (vakoverstijgende) projecten en lessen?

Door een systeem omvattende leerstijl en een Holistische aanpak van verandering van onze huidige onbewust doen.

8. Hoe werkt de docent samen met de (school) omgeving en externe partijen? Denk aan het samenwerken met gemeenten, Natuur en Milieu Educatiecentra, waterschappen, lokale bedrijven, NGO’s en buurtbewoners.

Door goede aansluiting bij het Curriculum en aanpassen aan seizoenen en vakanties